Pages

Saturday, December 10, 2011

Bila mak bersuara...

Saturday, December 10, 2011
Assalamualaikum...

dah lama post ni tertangguh...

dah masuk disember...what?disember?what have I done?cik fitd sila muhasabah diri anda semula from zero,OK?

Last month balik kampung atas keizinan naqibah(sebab skip program)...serius,saya tak dapat bertahan lagi andai saya terus berada di bumi skudai pada waktu itu...berbagai rasa hadir dalam diri...setelah mengadu pada mak,mak cakap,,,balikla..saya sangat terharu...memang mak sangat memahami walaupun kadang-kadang dia tak tahu pun apa masalah sebebanr saya..(terima kasih mak sebab faham kakak)..ketenangan itu hadir bila terpandangkan wajah mak ayah...Ya Allah sesungguhnya engkau sangat baik terhadap hambamu yang kerdil ini...bukan mak ayah je yang mendamaikan hati ini tapi keletah si kecik haziq juga melenyapkan semua masalah yang berserabut dalam kepala...haziq,makteh rindu haziq(dia xkan pandang gmbr konvo saya di dinding rumah bila saya ada di depan dia...cerdik sungguh si kecil yang baru berusia 8bulan.)

Ok,bila dah bercuti kat kampung,waktu cuti sekolah pulak tu tentu banyak jemputan walimah...tak terkecuali jugak saya...sempat memenuhi undangan hari bahagia kawan-kawan..tahniah kepada semua kawan yang telah melangkah ke alam baru yang lebih mencabar. berehat di kampung memang best.tenang.damai.jauh dari hiruk pikuk kesibukan warga kota (tulis macam la saya ni dok kota besar sangat..hehehe)..ye,mungkin bukan kota besar tapi penuh dengan kesibukan keadaan sekeliling..

tapi...

satu hari tu kan, mak saya dapat jemputan kenduri arwah kt rumah jiran sekampung...cucu nenek tu kawan zaman kanak-kanak saya dulu...faham x ni?xfaham lagi?ok, mak saya cakap dia nampak ayah kawan saya tu tengah sembang dengan tok imam kampung...mungkin kawan saya tu ada yang nak datang berkira (ni ayat orang kampung la...sape paham paham la ye...sape xpaham, buat2 paham jela)...gulp..telan air liur je saya waktu tu...

mak, kakak faham maksud mak..tapi mungkin belum tiba masanya untuk giliran kakak..mak doakan kakak ye..kakak serahkan semuanya pada Allah yang tentukan..

p/s:sebenarnya xsuka tulis tajuk ni sebab saya akn sedih,menangis tapi sangat tersentuh masa balik kampung aritu...mak memang tak pernah sentuh bab-bab ni tapi tak tahu la kenapa aritu mak cakap pasal ni....

3 comments:

Fadzlina Shukri

maybe it's the time akak :) semuanya dah tertulis di Loh Mahfuz tapi kena iringi dengan usaha dan doa :) apapun, tunggu lin balik summer tau! hehe.

xmau sedih2. at least akak ada kat msia n masih boleh balik compared to lin kat sini. Allah dah tetapkan semua yang terbaik utk kita.

p/s : ingat,time summer tau! lin nak attend :D

H Y D E

jika ada jodoh, adelah. semua tu kuasa Tuhan :)

Nuurfitrah

lin..terima kasih ye dik...summer eh?doakan tau, insyaallah. balik nnt kontek akk..masih simpan no. akak?masih sama macam dulu...

acap:mudah2an,insyaallah.ameen.

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting