Pages

Tuesday, March 15, 2011

La Tahzan

Tuesday, March 15, 2011 2
Jangan bersedih, Allah Maha pengampun dan Maha penerima taubat
Jangan bersedih, setiap sesuatu telah ada qada dan qadar
Janagn bersedih, kerana kelapangan pasti datang
Jangan bersedih, kerana rahmat Allah melimpah ruah
Jangan bersedih, memaafkan org yg menyakiti itu lebih baik
Jangan bersedih, masih banyak lagi nikmat yg ada pada diri kita
Jangan bersedih, dunia ini tidak layak ditangisi
Jangan bersedih, banyak cara untuk mengusir kesedihan
Jangan bersedih, anggaplah celaan org itu sebagai angin yang lalu
Jangan bersedih , hinaan tidak selamanya buruk
Jangan bersedih, pilihan Allah adalah yang terbaik
Jangan bersedih, selagi anda masih boleh berbuat baik kepada org lain
Jangan bersedih, keranan banyak lagi jalan untuk meringankan musibah
Jangan bersedih, masih ramai org yang menyayangi anda
Jangan bersedih, kerana masih ada kehidupan lain
Jangan bersedih, tanyalah dirimu tentang hari ini, kemarin dah esok
Jangan bersedih, kesedihan boleh merosakkan badan dan akal fikiran
Jangan bersedih, kerana hidup ini bukanuntuk bersedih
Jangan bersedih, selagi anda beriman kepada Allah
Jangan bersedih, segala yg ada didunia ini tidaklah berharga
Jangan bersedih, nikmati lah apa yang anda miliki sekarang
Jangan bersedih, bolehjadi cubaan ini adalah anugerah
Jangan bersedih, kerana anda berbeza dengan orang lain
Jangan bersedih, terkadang kesulitan mengandungi manfaat
Jangan bersedih, kehidupan ini lebih singkat dari yg kita jangkakan
Jangan bersedih, kesedihan akan membuatkan musuh anda gembira
Jangan bersedih, hadapilah kenyataan walaupun pedih
Jangan bersedih, kerana...segalanya akan berakhir..insya-Allah

sumber:iluvislam.com

Thursday, March 10, 2011

Motivations Of Life

Thursday, March 10, 2011 1
The most difficult person to FACE in life is yourself.
A GRATEFUL heart is the cure for loneliness.
Do not judge the FUTURE by the past.
Never stop reaching for the GOAL in front.
Hold on to your BELIEF, then you will overcome difficulties.
TRIVIALITIES can accumulate to an important episode.
Kind DEEDS can bring good returns.
DREAM is our motivation in life.
WISDOM is to understand that the world is ever-changing.
SINCERITY is a natural spring of water.
Danger brings us TRUE friends.
SMILE is the first step of a new life.
So, go on with your life with a new spirit.
Everyday is a new day.

sumber:iluvislam.com

Tuesday, March 1, 2011

Aku tak punya banyak waktu....

Tuesday, March 1, 2011 2
Bulan Mac telah datang...Ya Allah berdebar-debar...aku benar-benar tak punya banyak waktu...
Ya Allah, permudahkanlah urusanku...hanya tinggal sedikit waktu untuk aku selesaikan semuanya...

writing...writing...writing...huhuhu...sakit kepala bila fikirkan pasal writing...takut,sebenarnya...jeles jugak bila tengok kawan-kawan yang lain dengan senang je dapat siapkan berpage2 satu hari....stress...banyak benda lagi nak fikir...think and think...fitd, be positive k....aku boleh buat semua ni...

Rasa nak lari masuk gua...xde orang nak kaco kan?tapi itu bukan aku...memang waktu-waktu macam ni aku nak bersendirian tapi itu hanya kata-kata luaran...hati ini hanya Allah yang tahu...aku tak nak berjauhan dengan semua orang...mereka adalah sumber kekuatan aku...Ya Allah terima kasih kerna kau hadiahkan aku sahabat-sahabat yang memahami...

kuatkan semangat fitd..sikit je lagi ni...

nota kaki: sakit kepala...stress
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting