Pages

Tuesday, August 9, 2011

Catatan Ramadhan 1

Tuesday, August 9, 2011
Alhamdulillah dah 8 hari umat Islam berpuasa pada tahun 2011 ni...dah nak masuk hari ke-9..Syukur padamu ya Allah kerana masih memberi kesempatan padaku untuk merasai bulan yang penuh barakah ini...2011, kali ini aku masih berpuasa di johor, tempat di mana aku banyak belajar tentang hidup,dakwah dan tarbiyah...sungguh,andai aku ditakdirkan berada di tempat lain, bumi johor tak akan pernah aku lupakan...

Beberapa hari menjelang ramadhan,diri ini rasa terlalu lemah, rasa serabut sangat...alhamdulillah dapat balik kampung...tengok je muka mak ayah,hilang segala keserabutan..betapa besarnya kuasanya...mak ayah penenang hati...dapat sambut puasa bersama orang tersayang..walaupun tak semeriah bila semua berkumpul tapi telatah haziq seorang pun dh cukup buat rumah terasa meriah...rasa tak nak balik jb...sampai hari ni masih teringat-ingat masakan mak...berbuka bersama family tersayang...sangat best..tapi tugas di sini menuntut segalanya...
 
di Jb, Alhamdulillah dikelilingi oleh sahabat-sahabat yang baik hati, hanya Allahh yang mapu membalas kebaikan mereka. Aku sayang mereka. Kadang-kadang terasa lemah tak berdaya menghadapi ujian-ujian dariMu ya Allah, tapi aku tahu engkau tak kejam kan?Moga-moga berkat ramadhan ini, semuanya akan dipermudahkan...ku mohon padamu ya Allah..

p/s: Macam mana dengan amalan di bulan ramadhan ni?tilawah?qiam?infaq?mudah-mudahan Allah memberi kekuatan untuk diri ini memperbaiki amalanku....


0 comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting